Wednesday, March 23

flying result.

*semalam, Allah turunkan hujan.. rupanya nak hadiahkan pelangi untukku hari ini..*


Doa Sujud Syukur..
اللهُمَّ لَكَ الحَمْدُ شُكْرًا
Ya Allah hanya kepadaMu segala puji dengan benar-benar bersyukur..
وَلَكَ الْمَنُّ فَضْلاً
Dan hanya kepadaMu seluruh anugerah dan keutamaan..

alhamdulillah~ alhamdulillah~ all praises to Allah~ all praises to Allah~
terngiang-ngiang pula lagu maher zain ni di corong gegendang ana.. :)

sebelum ini, aku bagaikan hilang punca..
namun, hari ini mendung mula berlalu..
bak kata orang, yang pahit akan manis juga akhirnya..
ya! walaupun aku tahu aku tak selalu merasakannya..
tapi, hari ini.. aku terjemahkan plot hidupku hari ini sebagai pahit yang berganti manis..

*ia lebih manis dari gula-gula nih.. senyum sikit.. :)*

alhamdulillah.. khabaran ini cukup membuatku tertunduk syukur menghadapNya..
alhamdulillah, satu lagi fasa impian yang ku impikan telah kujejaki dengan jayanya..
segeraku panjatkan doa kesyukuran dengan berita ini..
moga-moga aku tidak lalai.. amin!
"segala puji kepunyaan Allah, tuhan yang memelihara segala pujian yang menyamai nikmatNya dan menandingi keutamaanNya.."
*sujudku syukur kepada-Mu.."

syukur~ syukur~ syukur ya Allah~
syukur~ alhamdulillah~ syukur!

alhamdulillah.. syukur sangat tak terkata..
usahaku membuahkan hasil yang sungguh manis sekali untuk dirasai..
alhamdulillah, aku telahku kotakan janji manisku buatmu ibu, ayah, cikgu-cikgu dan sahabat..
aku yakin dengan janjiMu ya Allah..
sesungguhnya aku reda atas nikmatMu ini..
alhamdulillah..
semoga nikmat dunia yang sementara ini membawaku kepada nikmat ukhrawi yang kekal abadi selamanya..

walau-apa-pun..
ingatlah, perjalanan kita bukan sekadar di sini..
banyak lagi pengalaman dan perjalanan yang perlu kita tempuhi..
la tahzan! innallah ma'ana..
sedih juga berada di tapak insan yang mungkin belum sampai rezekinya..
tapi ingatlah semua..
rezeki anda pastinya akan tiba jua..
"hidup ibarat roda! kita pasti akan temui kejayaan dan juga kegagalan.."
itulah rencah kehidupan..
jangan sedih-sedih lagi.. inilah yang terbaik yang Allah berikan..
mungkin ada langkah kita yang tempang membuatkan kita tersungkur akhirnya..
perbaiki diri, insyaAllah rezeki ada di mana-mana..
YAKIN DENGAN ALLAH!

SETERUSNYA,, TAHNIAH! CONGRATS! MABRUK!
ana ucapkan kepada sahabat-sahabat ana yang berjaya..
alhamdulillah.. hari ini hari kita..
jangan kita leka dengan nikmat ini..
bersyukur, bersyukur dan terus bersyukur..
okeyh, cuma nak kongsi sikit apa yang terjadi tadi..
datang-datang je orang dah ramai kat ruang legar tu..
pergh! gigil-geletar semua ada..
tiba-tiba!
"haa! farhana, tahniah! ko straight A!"
"eh ko nih, biar betul..? nak kenakan aku eh.." desus hatiku..
kini, tiba masa aku pulak nak ambil result dari tangan cikgu rosmah..
"TAHNIAH, FARHANA! 11A.."

hai, macam mimpi pulak..
terus tengok slip, akhirnya janji aku terlaksana..
aku dah capai slip 11A.. tapi agak sedih sebab bukan slip 11A+..
tapi takpa, aku sungguh terharu dan teruja dan tak sangka..
syukur.. alhamdulillah! 
Allah dah kabulkan doaku, ibu bapaku, guru-guruku dan kawan-kawanku..
terima kasih kerana mendoakan aku.. :)

*tahniah buat semua studnt batch 1993 yang exactly memang cemerlang, gemilang dan terbilang.."

nak jerit boleh tak!
"SAYA BANGGA MENJADI WARGA 1993!"
kita memang superb..
semakin meningkat bilangan straight A+ dan straight A..
tak kurang juga, bilangan yang gagal pun dah kurang..
tahniah semua!
bangga tak..? bangga-bangga!

apa-apa pun, ana nak ucapkan setinggi-tinggi terima kasih kepada..ayahanda bonda yang banyak lalui jerih-perih membesarkan aku sampai jadi macam ni,
cikgu-cikgu yang sentiasa mendorong kami sampai kami bina bangunan kejayaan SPM yang kami janjikan.. alhmdulillah! kami tak robohkan bangunan kejayaan yang kita bina tu,
seterusnya, sahabat-sahabiah yang tersayang, tercinta, terindu..
ha,, banyak pula ter-nya.. kenangan bersama takkan ku lupa..
aku sangat hargai tali persahabatan kita, walau-apa-pun, terima kasih tak terhingga semua..
huuu~ mood sedih menguasai diri..

*setakat nih, SBPIJ di tangga ke-13 dalam ranking SBP! ALHAMDULILLAH!*



*ALHMDULILLAH! aku tersenarai juga.. nama yang num 14 tu!*

tahniah kepada warga SBPI JEMPOL!
kita dah buktikan! yes! kita memang cemerlang, gemilang dan terbilang di mata dunia..
alhamdulillah, kita dah melonjakkan nama SBPIJ ke tangga ke-2 selepas SASER!
tahniah warga SASER!
korang memang hebatlah..
dua tahun berturut-turut jadi the best among the best!
hebat-hebat! thumbs up kepada kalian..

baiklah,, apa-apa-pun ingatlah!
setinggi mana punmenara yang kita daki..
seluas mana pun kota yang kita terokai..
Allah tetap ada memerhatikan tingkah laku kita..
jangan lupa, semua percaturan ini dan perjalanan ini adalah dengan kehendak dan izin dariNya..
tanpa DIA, siapalah kita..
berdoalah seperti setianya para nabi memohon pertolongan dan reda Allah.. 
"..dan janganlah kamu seperti orang-orang yang lupa kepada ALLAH, lalu ALLAH menjadikan mereka lupa kepada diri mereka sendiri,, mereka itulah orang-orang yang fasik.."
- surah Al-Hasyr:19 -

alhamdulillah, Allah bagi pelangi!
tahniah kepada semua :)

4 comments:

HaNa said...

fana....thniah!!!!syg ko....thnkz ajr aku....tnp korg xpat aku kjyaan cmnih....

~ farhana selamat ~ said...

alhamdulillah! thanks ain..
ko pon thniah gk..
trime ksih sgt9 sbb salu temn aq stdy kt cls..
hehe.. doakan aku lps nih..

paan :) said...

bangga aku jd kemba kau ! haha, tahniah :)

~ farhana selamat ~ said...

hee~ aq pun bangga gk sbb kmba aq dpt 9A..
hebat tu! ;)
tahniah paan..
kmba kite lg 1 pun stret A..
paan at.. hee..
bangga aq dlhirkn dgn nma farhana..
cewahh!