Monday, October 10, 2011

pinjamkan sedikit kekuatan.



hati mula rasa tersentuh..
terasa diri ini banyak sangat dosa..
dosa pada Allah, juga dosa pada manusia..
dosa pada - Nya boleh dipohon ampun..
kerana DIA Maha Mendengar lagi Maha Pengampun..
namun, dosa pada manusia..?
bukan semua manusia bisa memaafkan..
bukan semua manusia boleh buang yang keruh dan ambil yang jernih..
sungguh, terasa diri ini sungguh jahat! 
ya, memang everything happen for a reason..
just play the game based on how people play it..
just follow them how they play..
itu sahaja..
namun masih lagi terasa jahatnya diri ini..
terlalu banyak salah dan khilaf telah dilakukan..
bagaimanakah harus kupohon kemaafan dari semua..?
dari sekecil - kecil zarah hingga sebesar - besar alam dosaku, salahku, silapku, khilafku..
diri ini hanya insan kerdil yang seringkali melakukan silap..
acap kali tergelincir dari titian hidup..
aku hanya mahu bersih di hati, tiada dendam, tiada sengketa..
maafkan diri..
:'(



Allah SWT berfirman,
"Aku menurut sangkaan hamba kepada - Ku, dan Aku bersamanya apabila dia ingat kepada - Ku.. jika dia ingat kepada - Ku dan dalam dirinya, maka Aku mengingatnya dalam diri - Ku.. jika dia ingat kepada - Ku dalam kelompok orang - orang yang lebih baik dari kelompok mereka.. jika dia mendekat kepada - Ku sejengkal maka Aku mendekat kepadanya sehasta.. jika dia mendekat kepada - Ku sehasta maka Aku mendekat kepadanya sedepa.. jika dia datang kepada - Ku dengan berjalan maka Aku datang kepadanya dengan berlari - lari kecil.."
(sahih Bukhari)

ALLAH baik sangat sangat sangat kan :')
sayang ALLAH..
sesungguhnya ketenangan itu kunci kesabaran..

sabar duhai hati..
sakit, perit, pedih, kecewa inilah JIHAD perasaan kita..
jangan biar iblis menang..
dunia tempat kita susah payah dengan segala "kesakitan" sementara menunggu kesenangan abadi di sana..
sakit ini serupa deposit yang diletakkan untuk booking tiket ke syurga..
:')
la tahzan, innallah ma'ana sis..


"ya Allah jadikanlah Al - Quran penghindar segala duka dan laraku.."
AMIN, INSHA - ALLAH :')

2 comments:

norsafina said...

betol2. banyak rasanye dosa kat manusia, kadang2 kita tak sedar pon yang kita ni dah buat salah kat org tu.

~ farhana selamat ~ said...

@safina..
betul tu..
lg sedih kalo tak tahu direct ape slh kite kpd org tu..
takpe, Allah ada :)