Friday, April 20, 2012

if life was easy?


Wahai masa lalu yang sudah berlalu dan selesai, tenggelamlah kamu seperti tenggelamnya mataharimu. Aku tidak akan menangisi pemergianmu, dan kamu tidak akan melihatku termenung sebentar pun untuk mengingatimu. Kamu sudah meninggalkan kami semua, pergilah dan jangan kembali lagi.


Wahai masa depan, engkau masih dalam misteri. Maka aku tidak akan bermain dangan khayalan dan memperjudikan nasib dangan hanya satu agakan. Aku juga tidak bakal memburu sesuatu yang belum tentu ada, sebab esok hari mungkin tidak ada sesuatu, esok hari adalah sesuatu yang yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya yang dapat disebutkan.


Aku cemburu pada bulan yang bermesra dengan - Mu pada malam hari. Aku cemburu pada bintang yang berkelip gemilang di kala mentari menyepi. Aku cemburu pada tumbuhan yang bertasbih pada - Mu di kala mulutku terkunci. Aku cemburu pada kelawar yang berjaga di saat Engkau turun ke bumi. Aku cemburu pada jiwa yang berdoa pada - Mu di saat aku sedang bermimpi. Kerana itu aku bangun membersihkan diri. Melangkah kaki menuju pada - Mu Ilahi. Menadah tangan memohon ampunan dari Rabbul Izzati. Supaya cintaku ini tidak dibawa lari. Biarpun di masa lalu itu, atau di masa depan nanti.

* * *

Ask yourself.
Did the person make you feel happy?
Did the person caused you to feel pain?
Did you feel lonely because of the person?
Did you ever feel emotional mess deep down inside your heart,
Or up there they are exploding in your mind?

And when people starting to say you're weird and become a zombie - like person, there you have it. It seems like your heart had stuck somewhere. That might be represents the 4 words. Ehem.

* * *

Mardhatillah. Everything is based on that. Do it as you please.

As long as it not what Allah forbids. Then, hold up your hand. Ask for more guidance. That is for, whatever thing you do, may you carry it out as you've always dreamed and wanted the most, as long as it's not going to separate you from the Almighty Lord. Seek the most important thing first, before you move on with other things. Mardhatillah.

There you go. You walk, walk and walk. It was a long way distance. Suddenly you stopped, seeing the roads in front of you, dividing into two. And you get suspicious. "Which road should I pursued?" Until now, have you make the decision? So. That's the starter. Choosing, for me, is a really hard thing to do. It can't be describe when you're facing in such situation. No, maybe it takes lots of time. When we're getting older, and starting to become adults, making decision is like a routine in everyday's life. It's hard. Then, the best solution is Istikharah :) Well, let's try it, it's guaranteed. Insha - Allah.

"If life was easy, where would all the adventures be?" ^_^


Setelah cinta aku warnakan,
Seusai cinta aku ungkapkan,
Aku masih lagi termanggu kebingungan,
Kerana, tiada warna yang mampu mewarnainya,
Kerana, tiada kata yang mampu menguraikannya,
Hanyalah cinta itu mampu dirasa,
Pada jiwa yang benar - benar menginginkannya,
Mengikut landasan dan jalan kehendak - Nya.

Cinta itu bukan tujuan, cinta itu hanya jalan.
Cinta itu bukan matlamat, cinta itu cuma alat.

Sweet memoriesWith Ukht Fatimah Syarha :)

Cinta kepada Allah. Cinta kerana Allah. Cinta bersama Allah.
Di manakah kita?
(Fatimah Syarha)

PS. Alhamdulillah, banyak sangat ilmu yang saya dapat dari Forum Kakak comel ini serta zauj nya :) May Allah bless both of you! Amin Ya Rabb.
PPS. 4 days and counting. Adik oh adik ~ Semoga opertion Puan Mama berjalan lancar dan selamat hendaknya. Doakan ya!
PPPS. Evaluation kawad (Isnin), Community Service (Rabu), Quiz (Jumaat). Ya, aku tulis supaya aku tak lupa tentang ini. ^_^
PPPPS. Dan semalam Allah beri amaran kepada kita. Masha - Allah. Let's pray for them. Save the world Ya Allah, the Muslims. Save us. Insha - Allah Amin :)

Lots of love 
- farhanaselamat -

5 comments:

Anonymous said...

cinta..

ciksengeh :D said...

inshaAllah semuanya akan baik-baik belaka dengan kehendak-Nya .. kem slm pd mama ye ?

D-SIM said...

Mardhatillah tu apa ?

btw, cantik susunan ayat.

Hanim Irsyad said...

best-2!! bile dye nak dtg lagi kan. :)

farhana | selamat said...

@d -sim.
mardhatillah - keredhaan Allah.

hehe, thanks semua :)