Wednesday, May 16

oh guruku.

Typing. Stop. Typing. Stop. At the end, I just left it in the draft. Pity me. *Sobs* =.='

Bismillahi. Salam alaik.

Many things to write. Many things to tell. But, err. I don't know which part to start anyway. Okay foinee. This is my weaknesses. Well. Let's bedal saja lah Labu! Hoho.

Somehow, I feel speechless to say anything about the Graduation and Convocation. It's kinda 'TERHARU' :') Well yes, actually FYI, I just had my Graduation Day on 14th May which is on my Mama's anniversary. Hmm. Sangat sedih jugak sebab tak dapat join sambut birthday Mama kat rumah, but still Alhamdulillah, the Convocation and Graduation made my day. Alhamdulillah. Thanks all!

Dan makanya, zaman Foundation saya telah tamat dengan rasminya!
Deep in my heart I just feel like, 'Ya Allah, cepatnya masa. Betul ke aku nak naik degree dah 28 hb ni?' :O

Well this question keeps repeating in my mind. Though the others keep remind me, 'Ya. Keep believe in the unbelievable, Farhana.'

Hoho.
Aku rasa grammar aku sangat teruk, move on with Malay.
Saya orang Jowo. Sangat tak KOOL kalau tak speaking Malay. ^_^

Okay, aku rasa semua yang dah grad asasi pun rasa benda yang sama. Serius. Mental ku sangat tak bersedia untuk menghadapi dunia degree. Yaa, memang lah macam biasa je. Study, assignment, presentation, etc. Tapi tapi..

Susah woo mau cakap.
Sebab aku dapat rasa apa yang aku akan hadapi nanti. Penuh pancaroba.

K. Bajet Dejavu kejap. Huhu.

Actually, aku nak Jama' semua sekali post yang tergendala. Itupun. Kalau boleh. Tapi, seems aku perlu bagi priority kepada my biggest day. So I think it's adil.

Nvm.

Sebenarnya, semalam den poie Intej bersama duapuluh sahabat yang lain. Awesome kan? Bukan senang nak gather duapuluh orang sekali gus time masing masing dah sibuk dengan haluan masing - masing. Kami ke sana sudah semestinya bukan untuk membakar sekolah tetapi untuk melawat warga sekolah dan seisinya di sana. At most, actually kebanyakan nya yang datang tu sebab nak ambil Sijil SPM, Sijil GCEO la bagai. And of course to wish all my dearie teachers, "SELAMAT HARI GURU!"

Yeah. We bought them KFC and cake sebagai kenang kenangan di dalam perut. *Nomnomnom*

Okay lupa nak tangkap gambar KFC ngan kek tu. T_T

The mediocre teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The great teacher inspires. 
(William Arthur Ward)


LOL >.<
Gambar dengan cikgu tak banyak la pulak enn.
Well well, masa jumpa cikgu tu, kami sangat busy menyembang sampai terlupa nak tangkap gambaq.
Maaf cikgu! Insha - Allah, kita jumpa lagi time Sedekad INTEJ 16 - 17 Jun nanti.

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pendidik saya selama ini. Sedari saya membuka mata di dunia ini sehinggalah saya menutup mata nanti. Sesungguhnya, darjat seorang guru itu amatlah mulia di sisi - Nya. Terima kasih wahai Ayahanda dan Bonda, Guru - guru Tadika Islam Masjid Saidina Abu Bakar, SK Bukit Bandaraya, SRA Al - Hidayah, SMK Bandar Tasik Selatan, SBPI Jempol dan Universiti Tenaga Nasional Muadzam Shah. Dan tidak dilupakan, kepada semua sahabat yang secara tidak langsung menjadi murobbi saya selama ini. Syukran 'Ala Kulli Hal :') Love ya! 

Sekian untuk post ini. Terima kasih wahai guru.
Terima kasih wahai sahabat yang bersama semalam.
cc : Zawani, Nadiah, Anis, Afifah, Arifah, Faezah, Aida, Ainhana, Hamimah, Asyura, Adibah, Mimi, Fatin, Yasmin, Nural, Paan, Faiz, Niqi, Danial, Wanman, Safuan, Hazim, Jalak, Ejang, Mohsin, Mirul, Bolis, and Afirul (yang dijumpai di tepi jalan. Hoho!) Good luck in the next journey guys! ^_^

PS. Next. Foundation Year in the making post. Agaga >.<

Till then, 
- farhanaselamat -

No comments: