Sunday, June 03, 2012

di hujung minggu.

Jika mahu terselamat dari fitnah cinta yang membuang makna dari usia, sibukkanlah diri!
Sibukkan diri dengan aktiviti bepersatuan, hidup biar ada perjuangan.
Ada sesuatu yang diperjuangkan.

Kerana sesungguhnya air yang statik tak mengalir akan rosak akibat statiknya ia.
Pemuda yang banyak masa lapang tanpa perjuangan, akan dibunuh oleh masa lapangnya itu.

- Ustaz Hasrizal Jamil -

* * *

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah. Hujung minggu yang agak 'lengang' di bumi Muadzam Shah ter - chenta. Senyap. Sunyi. Sepi. Sepertinya, tiada makhluk lain di sini. In fact, serius agak mendamaikan dan mempesonakan suasananya. Kerja - kerja hibernasi juga sememangnya rancak diadakan dua tiga hari ini. Oh, nikmat nikmat :D Tambah - tambah pula, sekarang ni, musim awan komulonimbus bercucuran menangis. Wahaha tudiaaa! >.<

Ramai juga yang mempertikaikan keberadaan aku di Amazon ini tatkala hadek hadek ku riang bercuti sekolah. Oh, entah la, jawabku ringkas. Kalau nak diikutkan, memang keinginan untuk pulang ke kota Metropolitan tu amat lah tinggi, lebih lebih lagi, bila hadek hadek di rumah asyik calling calling akak nya yang dirindui ini :') Namun apa kan daya, bila difikirkan balik, mungkin lebih berbaloi jika aku pulang pada minggu hadapan saja. Banyak lagi yang perlu diselesaikan. Banyak lagi yang perlu difikirkan. Hmm.

Kelas?

Alhamdulillah, seperti apa yang dikhabarkan, aku sudah disahkan sebagai warga Bachelor of Finance di Uniten. Dan selama seminggu ini, perjalanan nya agak baik. Sudah mula bertaaruf dengan Lecturer Degree, sahabat - sahabat baru yang mostly lepasan STPM yang sambung belajar di sini dan seperti biasa, Course Outline, Class Assessment, dan ASSIGNMENTs (2 pulak tu! Ahah!) dah di mention dari awal. Hewhew. Parah lah jugak kot. Alahai. Awal - awal lagi dah macam ni, macam mana nak strive ni Farhana? :O Lembik betoi ang ni! :P Errr, abaikan. =.='

Program?

Dah beratur menunggu dengan setianya. Tetapi aku? Belum mempersiapkan diri untuk nya. Kena pekena Teh'O Super Saiya Inche Gabbana rasanya ni. Hoho. Wujudkah? Alhamdulillah. Sebenarnya itulah fitrah ku. Dan aku tak boleh lari, even nyorok sampai ke lubang cacing sekali pun. Huh? O.o Semoga aku tabah, semoga aku kuat. Yeah (Y) Program pertama : First Gathering | 16 June 2012. Hoho. Sempat promote. Jangan lupa ya sahabat sekalian :D

Oh ya, aku baru perasan, aku orang 9. 'Universal' bak kata Doctor.

*Sengih* B)

Eheh. Sekarang ni musim cuti sekolah kan? Sekarang ni musim tempat tempat macam Waterpark, Themepark full lah kan? Sekarang ni mesti banyak kenduri kahwin kan?

Bestnya! >.<

Wuuuu, takda orang bersimpati dengan aku yang terperuk kat Muadzamsterdam ni ke? T_T

Godek godek FB. Godek godek Twitter. Alahai ramai pulak dok cerita baru balik kenduri. Part ni memang lah orang suka cerita. Sebab dapat makan free lah katakan. Yang aku, terliur jelah Nasi Minyak yang depa dok cerita tu. *Slurppp* Wahaha.

Alhamdulillah. Semakin ramai Anak Adam yang mendirikan masjid, semakin banyak syaitonirrojim yang menangis. Hypothesis accepted! :D Saya pun ada dijemput untuk hadirkan diri ke kenduri kawan saya. Eh? =.=' Ya. Betul laa. Tak percaya ke? Hihi. Tapi kawan saya tu dah 20 an dah lah. Hoho. Beliau adalah seorang guru muda dan hari pernikahannya ialah semalam (2hb). Sedih pulak rasa, tak dapat menunaikan permintaan untuk turut serta. Maaf ya Kak  Hani :) Hmm. Dan khabar dari bonda, tiap tiap minggu mesti ada je Jemputan. Peh. Nampak tak betapa ramainya insan insan yang ber - BM. Okay, enough is enough. ^_^ Habis degree nanti lah baru cerita pasal ni. Eh?

Oh, kalian pernah terbaca beza antara 'Kahwin Awal' dengan 'Kahwin Tergesa - gesa'? Eh! =.='

Kbye! Sekian.

PS. Malam ni dah start meeting FG. Wah! Enggak sabar deh mahu ketemu sama mereka >.<

Doakan dipermudah!
- farhanaselamat -

3 comments:

Abi Noah Terompah said...

oh saya juga baru pulang dari shah alam hari jumat dan esok2nya tiba2 kena pergi kenduri di Johor. takde nasi minyak pun. haha..

kahwin tergesa2. hmm, btul. ramai yg tk sedar. nauzubillah. jazakillah.

ciksengeh :D said...

jgn risau farhana . aku nak kawen nanti aku pastikan ko dapat makan nasik minyak aku . heheh ^^

btw . semoga anda tabah ,enjalani kehidupan degree yang dah mula tu ye .. doakan untuk saya sekali :)

farhana | selamat said...

@abi noah terompah.
mungkin trend skrg. dah takda nasi minyak. dan mungkin nasi arab atau nasi hujan panas makin laku. wah ~

@ciksengeh.
ewah! pastikan aku yang pertama dapat merasa. haha. i.Allah, doa ini sentiasa bersama sama :)