Sunday, June 17

random.

#1

Semalam saya ber - First Gathering. Seronok sangat sangat sangat. >.< Tak tahu nak gambarkan macam mana. Nak dijadikan cerita, time rehearsel sehari sebelum hari kejadian pun semua Fasi dah tunjuk muka semangat berkobar - kobar masing - masing. Sebab ada 'Running Man' lah katakan. Hyper semacam. Hihi. Apa yang penting, saya enjoy! Sebab committee dan semua participant pun enjoy. (Y) Walaupun, in fact, saya tak pernah tengok 'Running Man'. Sedih kan jadi saya? Kuno betul lah Farhana ni. =.='

Alhamdulillah, selesai tugas saya sebagai S/U. Hmm, bergelumang dengan surat dan berbagai - bagai dokumen menjadi kewajipan saya sepanjang minggu tersebut. Nasib badan. Haih. mungkin muka saya ada ciri - ciri S/U berhemah lah kononnya. *Uhuks* Apa apa pun saya harap, untuk program seterusnya saya tak terpilih untuk menjadi S/U lagi. Mungkinkah? *Gasp* Amin :)

Orang kata, "Ukhuwwah itu dirasai jika merasai."

Alhamdulillah, manisnya kian bertambah. Terima kasih Allah :') Sangat seronok berceloteh dengan mereka. Ilmu dunia dapat, ilmu akhirat juga tidak lupa.


Ini adalah kata - kata semangat yang diberikan oleh participant FG. Seronok sangat sangat sangat bila dapat burst up semangat kecintaan mereka kepada sahabat sahabat yang sedang berjuang di Syria, Palestin, Myanmar dan sebagainya. Insha - Allah, kata - kata ini akan diterbangkan ke sana dengan kerjasama pihak tertentu dalam misi 'Aqsa 2 Gaza 2' Insha - Allah, doakan dipermudah ya! ^_^v Semoga harapan menjadi kenyataan.

#2

Selesai berprogram, kami semua terus berkonvoi menjejakkan kaki ke bumi Pinggir Pelangi. Alhamdulillah, murah rezeki kami. Kami dijemput oleh seorang saudara ini untuk ke Majlis Walimah abangnya. Dan sebenarnya, baru saya tahu. Sekecil - kecil Muadzam, sebenarnya banyak lagi laluan yang tak pernah saya jejak. Serius hebat orang Muadzam ni. Rumah beso, kereta beso. Peh. Kalah orang KL :D

Alhamdulillah. Selesai bersalam salaman dengan tuan rumah dan ahli - ahlinya. Kami pun dihidangkan dengan aneka juadah. Nasi minyak, daging 'opok' (makanan orang Pahang katanya), mi goreng, cupcake angry bird (huhu :P) dan sup buffalo. Wahaha. Menarik kan? Memang full lah perut time balik kenduri tu. Dan tuan rumah sangat baik hati dan memahami kami. Ditapaunya kami segala juadah tersebut. Goodies pun siap dapat extra lagi. Rezeki rezeki :') Apa apa pun, shukran kepada akhi Hafizul Jamil serta keluarga. Semoga sentiasa dimurahkan rezeki hendaknya. Amin.

#3

Selesai memberi kata kata azimat buat junior yang bakal menempuhi Final Exam esok. Huhu. Terharu katanya. ^_^ Walaupun saya rasa saya buat cincai je. Tapi bila orang sebut 'Terima Kasih' je. The sense of appreciation itu mengecas atom atom positif dan terus melenyapkan atom negatif. Wah! Adakah kita sedang berbicara tentang Chemistry? Ah - haa! :D

#4

Susahnya nak jaga hati :( Kadang - kadang happy sangat kadang - kadang stabil kadang - kadang down. Ya Rabb, jangan kau bolak balik kan hati ini. Permudahkan segala urusan.

#5

Ada adik junior saya kata, saya 'Koya'. Haha. Nice word. ^_^
Btw, 'Koya' tu 'Poyo' eh?
Emmm emmm, betul lah tu kot :P

#6

This week ada 3 Quiz menanti. Doakan saya! Semangat nak jawab Quiz 1 setelah bergelar Degree Student. Ahaks! Dan doakan dipermudahkan urusan untuk settle up assignment yang menunggu saat dan waktu untuk diselesaikan. Terima kasih kalian. Semoga Allah dengar segala rintihan ini. Amin.

#7

Tadi telefon ayah. Agak kekok wish Happy Father's Day. Haha. First time saja saja melawak dengan ayah. ^_^ Dan ayah kata ayah cuti weekend ni and by hook by crook, saya terus decide untuk balik minggu ni. Yeay! Tak sabar nak peluk cium adik Umar :)

Ayah dan saya | Do we look alike? Hihi :D


Selamat malam :)
- farhanaselamat -