Thursday, October 11, 2012

empat satu kosong satu sembilan sembilan tiga.

4/10/1993. 

Apa yang besar sangat pada tarikh ini? Tak ada apa - apa pun yang besar. Hanya tarikh kelahiran Anak Pak Selamat. Seorang manusia biasa, seorang hamba kepada Dia yang tidak punya apa - apa.

Berdozen dozen yang mengutus mesej, mengepost di Muka Buku, mengicau di Burung Biru dan tak lupa juga yang memberi ucapan selamat serta doa secara langsung Muka ke Muka. Sungguh terharu! Antara yang special pada kali ini adalah banyak berlakunya babak babak terkejut, terkesima, terharu dan teruja. Allah Allah, ditambah pula dengan nikmat ukhuwwah yang tidak terhingga. Masha Rabbana. I just can't believe this! >.< 

Pastinya, tarikh keramat ini juga merupakan hari yang bermakna buat ibu yang melahirkan, membesarkan dan mendewasakan anaknya ini. Allah Allah. Terima kasih Mama, atas segalanya. Tiada sesiapa yang bisa menandingi mu wahai Mama :') You care much. Begitu juga dengan Ayah. Terima kasih yang tak terhingga dari Kakak. Dan atas kesempatan ini, bagiku, selayaknya Mama yang perlu diberi penghargaan dibandingkan dengan diri ini. Kerana kekuatan Mama tika tanggal empat satu kosong satu sembilan sembilan tiga, aku mampu bernafas di bumi - Nya sebagai hamba. Allah, berilah umur yang panjang buat Mama dan Ayah. Amin.

"A parent's love is whole no matter how many times divided."

Fokus kepada Batu Bata >.< Many many thanks to Ikin, My Blind - Date - Mate :p

Betul lah orang kata, "There are no strangers on this world, they're only friends that you haven't met." Totally agreed! Atas ucapan itu juga, ia mendekatkan kami. Walaupun jauh secara fizikalnya, tetapi hati kami tidak pernah berpisah. I love all my friends! Thanks for everything. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kita. Sayang awak semua kerana Allah. Bantu lah diri ini andai jauh dari jalan - Nya :')

Sanah Helwah to Me! >.<
Semoga saya tak sia siakan umur terakhir yang dihadapannya masih angka '1'.
Ohoi, terserlah ketuaannya. Next, 20? Am I ready? >.<

Terima kasih Mira, Nadira, Nadia, Syaida, Ikin, Kak Ain, Kak Bella, dan Suhaiza. Atas present awak yang comel comel tu. Many many thanks jugak kepada semua yang mengenali diri ini. Rasa bertuah dapat mengenali kalian. Kalian menghidupkan hidup saya. Terima kasih, Kalian! ^^,

Indahnya ukhuwah di atas iman. Ia bukanlah satu kepuraan - puraan, tetapi buah kepada satu proses pengenalan yang jujur. Semoga Allah redha dengan kami.

Apa pun, dia punya cita - cita untuk sentiasa menjadi luar biasa. Doakan semoga Allah bantu dia untuk gerakkan cita - citanya. Doakan semoga Allah beri kekuatan untuk dia sentiasa menyumbang kepada ummatnya. Insha Allah biiznillah :)


Semoga Allah jaga kalian semua.
Semoga setiap angka yang bertambah ini membawa aku ke ruang yang lebih baik.

Yakin dengan Allah! :D
- farhanaselamat -

7 comments:

D-SIM said...

selamat hari jadi.
semoga perjalanan hidup Allah berkati.

farhana | selamat said...

terima kasih simi.
i.Allah amin hendaknya.

nurasikinandilala said...
This comment has been removed by the author.
nurasikinandilala said...

Assalammualaikum. eh. ikin baru baca la entri ni. ngaa. malu lah. >,< . semoga ukhuwah yang terjalin ini akan terus mengeratkan kita :) tolong eh pimpin kita ke syurga . jazakillah khairan kathira.hopefully dapat jumpa lagi dan hang out sesama. nak cerita bebanyak dengan awak . ngee. sayang awak kerana ALLAH. take care there di amazon katanya. hihi.

farhana | selamat said...

waalaikumussalam ikin. hehe. entry khas untuk ikin >.< i.Allah kita bersama sama. semoga Allah jaga awak selalu. ^_^<3 hehe. awak pun take care juga. may Allah bless your way to be a muslimah - engineer ;) semoga ketemu lagi!

nurasikinandilala said...

er yeke? uwaaa. * terharu :') terima kasih. insyaALLAH. amin. :)

farhana | selamat said...

hehe. ^_^<3