Thursday, November 15, 2012

that moment.

Aneka ceritera yang ingin dikongsi.
Hidup biar tak seindah puisi,
Namun masih teristimewa di benak hati sanubari.

Pada suatu hari.

Ada seorang Chinese yang tidak aku kenali add aku di FB. Mungkin, dia ialah kawan kepada kawan ku. Sebabnya terdapat beberapa mutual friend. So, tak kisah sangat. Tapi tapi, sebelum aku meng - approve nya sebagai friend. Dia ada menghantar message. Katanya.


First of all, aku terkedu dan tertanya - tanya.
Hormon Inkuiri ku pula semakin membuak buak.
Hati pula membisik, "There must be something."
Yes, just reply. And go on with the flow.

Mungkin.
Suatu hari nanti aku akan ketahui jua hikmah - Nya.
Ya Allah, bantulah aku untuk membantu insan insan lain.
Permudahkan lah urusanku agar aku dapat memudahkan urusan - Mu.
Amin Ya Rabb.

Semoga Allah pandu hati kita :')
-farhanaselamat -

4 comments:

D-SIM said...

hati hati

farhana | selamat said...

yup. hati hati.
tapi, instinct memandang yang positif.
maka, rasanya tiada apa yg mencurigai.
iAllah. doakan ~

M.A.M said...

Kalau "Sio Hui Tan" memang ex-u10 batch kami.. Memang sangat rapat dgn Muslim + PPI.. Habit dia suka menyapa orang :)

farhana | selamat said...

eh?
oh, yg pasti bukan beliau.
hee. tapi, takpe la.
saya tak kisah pun sebenarnya.