Thursday, February 20

vehaen.

"..batu bata, disatukan dengan simen.."

"..kepingan papan dan kayu, disatukan dengan paku.."

"..hati manusia pula, disatukan dengan.."

"Iman." Terpacul keluar perkataan itu daripada mulut Amrullah, sekali gus memotong kata - kata si naqib. Pandangan ahli usrah yang lain memusat ke arah Amrullah.

"Benar kata Amrullah. Hati manusia disatukan dengan iman. Kalau kita rasa terlalu payah untuk kita bersatu hati dengan saudara kita, cuba spot check balik iman kita." Si naqib memandang satu per satu wajah adik - adik usrah.

"Di mana kita letak Allah dalam hati kita? Jikalau Allah kita letakkan di tempat yang paling tinggi dalam hati kita, InshaAllah, kita tiada masalah dalam menjalinkan ukhuwah." Ujar si naqib.

Ukhwah.

"Ukhwah.. the coolest thing I ever had."


* * *

Jatuh cinta dengan karya ini!
Semoga dikuatkan jodoh untuk bertemu dengan buku ini.
Amin!

Terima kasih kerana menginspirasi!
- farhanaselamat -

4 comments:

chad_NH said...

dah baca,

dan serius . buku ni lebih kurang macam sinergi |hilal

tapi lebih dalam mungkin. dan sumpah best!
subhanallah!

farhana | selamat said...

Wah bestnyaaa! Tak sabar nak baca jugak. Tp setakat ni mcm susah je nak jumpa buku ni. Belum sampai jodoh mungkin. :(

Iezza Syaida said...

Org rasa org baca dah buku ni. Hehe. Best gila! :D

farhana | selamat said...

Nak pinjaaaaaam!