Monday, June 01, 2015

sayonara settlement.

29.05.2015



Akhirnya tamat sudah Internship ku di TNB Bangsar. Alhamdulillah! One more step to convocation. :') Suatu pengalaman yang amat bermakna bersama mereka mereka di sana. Terima kasih akak-akak dan abang-abang untuk segala kebaikan. Segala ilmu dan pengalaman yang dikongsikan, tentang kerja dan kehidupan. Terima kasih sebab selalu belanja kami yang intern ni sampai membulat masing-masing. (Ehem. Saya naik 4kg dalam masa 3 bulan sahaja. Anda bagaimana? Haha.) Terima kasih sebab selalu anggap kami macam anak-anak dan adik-adik sendiri. Semoga akak-akak dan abang-abang dimurahkan rezeki selalu dan diberi kesihatan yang baik. Doakan kami yang masih bertatih ini. :) 

Alahai, baru dua hari tanpa internship, terasa sungguh penangan rindu. Huhu. Rindu Settlement Unit. Rindu 5 serangkai. Rindu Kafe Kak Nor. Rindu Kedai Uncle. Rindu Vibrant. Rindu Balai Islam. Terima kasih untuk semuanya!


Pernah ditanya, "Farhana, kalau saya letak awak di TNB tempat awak intern sekarang boleh?" Ahaa. Terus tersenyum tapi dalam hati.. Hee. Bukannya nak demand tapi mungkin aku lebih selesa ke tempat orang, melihat suasana baru. Kalau di TNB Bangsar, aku sangat sangat selesa sebenarnya. Haa. Pergi balik 1 stesen LRT je. Balik rumah mak ayah ada. Makan pun mak yang masak. Memang bersyukur sangat nak dibandingkan dengan orang lain yang perlu sewa rumah, naik public transport berejam semata nak ke tempat kerja. Tapi, itulah. Hati sendiri macam berat untuk pergi jauh. Mungkin berhijrah di tempat orang dapat membuka mataku yang berada di zon selesa ini. Walau apa pun, terpulang pada TNB nak tempatkan aku kat mana. Aku harap Allah gerakkan hati mereka seperti mana gerak hatiku. Aku percaya kekuatan doa. Moga dipermudah wahai diri! :))

Soooo, what's next?
Kerja? Lesen? Travel? Writing? Hiking? Master? Chef? Tailor?

Baaaaanyak sangat planning dalam kepala.
Doa-doalah antara banyak ni ada satu yang menjadi. >.<

No comments: