Wednesday, July 1

tamak pahala.

Menyebut tentang #tamakpahala, aku kira kalian juga mengenalinya. Suatu sosok yang begitu humble, yet sangat eager untuk sentiasa buat baik dan ajak orang lain buat baik. Bukan pada sesama manusia sahaja bahkan semua makhluk di muka bumi ini. Mungkin ada orang mengenalinya kerana isu 'I want to touch a dog' yang dahulunya mencetuskan kontroversi kerana tidak pernah dibuat di Malaysia atau boleh dikatakan kebanyakan orang Melayu merasakan ia sebagai suatu penghinaan. Tetapi dari satu titik inilah yang membuat aku ingin mengenalinya dengan lebih dekat. Sejak itu aku mula meng-google dan men-stalk fb nya. Dan apa yang aku dapati, dia seorang manusia awesome yang bikin hati aku menjadi tisu setiap kali membaca apa-apa yang diceritakan di wall post nya. Satu per satu, tidak jemu aku membaca nya. Syukur Allah lorongkan aku untuk mengambil inspirasi darinya untuk sentiasa memberi dalam hidup ini. He is the one yang banyak tunjukkan qudwah hasanah walaupun dengan hanya sekecil-kecil perkara. As I said, so humble yet so eager! Mencari peluang yang ada untuk sentiasa membantu orang lain di setiap detik di mana-mana dia berada. Wish to be like him. Thank you for inspiring the whole world, amazing man! May Allah grant you Jannah for all your kindness. :')


And he is Syed Azmi.
Bacalah wall post beliau.
Aku yakin kau akan rasa banyaaaaaaaaaaak lagi tanggungjawab yang kau perlu buat dalam hidup ni.

No comments: